روز زن

همه جا پر از علامتهای ظریف ورنگهای لطیف است. آوخ. جشن برای زن بودن در این روز و در این قرن پیشرفته گی یا جشن روزی که یاداوری زن بودن است به زنان؟ چه جشنی؟

در دنیایی که زنان حتی ابراز علاقه یا ابراز نظر کردن برای آنها فاجعه میآفریند چه جشنی یا یاداوری معنا دارد. در دنیایی که هنوز زنان مورد تجاوز فکری و بدنی قرار میگیرند و از سر مظلومیت بغضشان را در گلو فرو میخورند چه جای آزین بندی است؟ در دنیای متمدن و عصر تکنالوژی و هزاران کتاب و مقاله و برنامه روانشناسی و راهکارهای نوین و اصولی چه زنانی هستندد که با ابراز کلام ازخودبیخود شده تازه به دوران رسیده و یاغی و افسار درفته خوانده میشوند. چه دخترانی که باید از خجالت و خفت ابراز کلام یا احساساتشان سر پایین بیندازند .این دختران زنان و مادران باید گل بچینند و در گوشه موهایشان بزنند و ظریفانه با هم پچپچ کنند که امروز روز من است؟

در زمانی و کشوری که هنوز برای اولین و شخصترین تصمیم یک زن در مجلس و محافل بحث میشود چه روز زنی وجود دارد. آیا یک زن حق دارد که تصمیم بگیرد که برای نه ماه موجودی را در وجود خود پرورش بدهد وبرای یک عمر زندگیش را بر پاییه این مسؤلیت بزرگ پاییه گذاری کند.تا زمانی که هنوز بر این موضوع بحث باشد روز زن روز مرد است

Popular Posts